tisdag 22 april 2014

Berlin!

Hej hej hallå!
Här har varit stilla och ekat tomt i bloggen ett tag, men nu är det dags att skaka lite liv i den igen. Min fotolust kommer alltid över mig när ljuset kommer tillbaka eftersom att jag i regel hatar snö annars än en vecka om året.
Hur som helst, så har jag och Niklas varit varit på en liten väldigt mycket försenat bröllopsresa till Berlin tillsammans! Det började svajigt med ett sju timmar försenat flyg, så första dagen bestod bara av väntan på Landvetter, flyg till Berlin och sen nattinatt på hotellet.
Så kom söndagen!
IMG_6939
Jag var glad över att faktiskt vakna i Berlin, eftersom jag nästan grinade några hopplösa tårar av känslan att inte komma iväg.
IMG_6951
Eftersom det var söndag så innebär det att det mesta var stängt, men också marknadsdags!
IMG_6965
Vi åkte till Mauerpark, men det var så sjukt blåsigt så mest de som hade "innomhus" som hade öppet.
IMG_6994
Här fanns en lång mur där alla som kände för det fick göra sin egen konst, det fanns sprayburkar framme om man var sugen. De här barnen testade.
IMG_7016
Vi såg vita bulliga träd i mars!
IMG_7025sv
IMG_7032
Sen gick vi och gick och gick och gick och hamnade tillslut vid Alexanderplatz och museuminsel. Vi gick på museum och tittade på historiska byggnader som Berliner Dom här, Berlins domkyrka.

På kvällen gick vi ut och åt såklart, utan att ta med stora kameran, så det här var allt för första dagen!

Inga kommentarer: