söndag 29 augusti 2010

Sista dagen

Vi har haft ettårskalas för lilla Agnes som fyllde ett helt år för en vecka sedan. Jag bakade tårtor igår i sex timmar och de slukades inom loppet av två. Jag hade dessutom gjort för många så jag gav bort de två blåbär/vit chokladtryffeltårtorna som blev över. Tur att jag har tårtglada syskon och vänner!

Agnes är nu inskolad på dagis och imorgon börjar allvaret. Idag är min sista dag som mammaledig och jag mår så illa att jag nästan kräks. En ny tid, med ny utbildning och nya levnadsvanor. Jag vill ju bara gå hemma och njuta lite till. Mysa med Agnes och gå i pyjamas halva dagen och knalla runt på stan på eftermiddagen. Kunna umgås med Jenni och Elvira mycket mer och jag skulle till och med uppskatta att ha tråkigt i väntan på Niklas den sista timmen innan han kommer hem. Om folk har gå-tillbaka-till-jobbet-ångest efter semestern, kan ni ju fatta ångesten när man har varit hemma och softat i ett år och tre månader och helt plötsligt kastas rätt in i verkligheten igen. Så om ni är i Skövde imorgon och ser en vilsen tjej som är likblek i ansiktet av sömnbrist och nervositet och med håret uppsatt i en flätkrans på huvudet så är det antagligen jag.

Puss.

2 kommentarer:

Jen sa...

Kalaset var fint! Tänker alltid på dig men ska göra det lite extra mycket imorgon <3

Puss tillbaka / Tårtglad

lisa sa...

tänk att agnes redan är ett år!!! gulle! vill se bilder från kalaset.. :P
blogga mera maria! :D
och tack för omtanken i min blogg, jag hoppas hösten går riktigt fort. kärlekskrankelikrank. haha.
KRAM!