fredag 15 april 2011

Högskolan

Nu har jag fått tillbaka portfolion som jag kämpade så innerligt med ett tag och allt gick så klart bra! Jag har också lämnat in sista arbetet för denna terminen och går alltså på mammaledig från och med precis just nu! Jag har inte fattat det än, det är så otroligt lyxigt och fint! Fan vad jag och Agnes ska mysa denna månaden innan pyret kommer (och efter det ska vi mysa hela familjen i sommar).

Jag har hur som helst kommit till insikt till en del saker under min tid på Högskolan i Skövde.

1. Jag är smart! Med VG i alla kurser och på alla uppgifter där VG varit en möjlighet så har det slagit mig att jag är bra på att uttrycka mig skriftligt och även strukturera upp mina arbeten i huvudet, göra en hel del logiska lösningar och att komma ihåg vad jag har läst och vem som sagt vad. Bra egenskaper och så himla gött att kunna säga något bra om sig själv!

2. Jag ska inte bli förskollärare. Det verkar jätteroligt men under min VFU och under tiden jag läst har jag haft en känsla av att det inte är rätt yrke för mig och andra yrkesdrömmar har istället börjat ta plats. Vi får se vad som händer, men planen är att börja arbeta som undersköterska igen till hösten/vintern.

3. Jag skulle inte vilja göra året ogjort. Jag har fått nya vänner, lärt mig så mycket om mig själv och utvecklats som person. Jag har också kommit på vad jag inte ska göra härnäst och det är ju positivt!

Nu ska vi fortsätta njuta av att det är helg!
Ciao!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker du är skitmodig! plus att jag allt tyckt att du varit smart :)

Maria sa...

Naw, tack gulle! :)