fredag 20 februari 2009

Hysterisk hysteri

Idag på jobbet hände mig något alldeles fruktansvärt. Jag och min brukare hade varit på daglig verksamhet hela dagen och so far, so good. Tills vi ska sätta oss i bilen och jag på något sätt lyckas tappa ner bilnyckeln mellan två säten. Jag river ur rullstol, lilla P, filtar och allt vad det är. Jag flyttar om säten, jag fäller upp säten, och ingen nyckel att finna. Efter ett hysteriskt samtal till en av cheferna och fått besked om att det inte finns någon extranyckel får jag ännu ännu mer panik. Tillslut så hittar jag den. Genom att bända på en plastgrej som inte ska gå att bända, och där i ett hål, allra längst in ligger den! Jag var så upprörd efter 40 minuters letande att jag skakade och jag var tvungen att köra runt några varv i Mölndal för att lugna mig. Sprang in på Statoil och köpte en cola och cashewnötter. Jag är inte ens särskilt förtjust i cashewnötter. Det har varit en minst sagt jobbig eftermiddag, nu ska allt kvällen bli lugnare. Ikväll ska vi titta på finalen i "på spåret" och när min sovjour går på kl 22, ska jag sova för natten.

Inga kommentarer: