torsdag 8 oktober 2009

Onsdag, utan något värt att berätta

Lördagen var helskön och jag hade glömt att rödvin smakade som guld i munnen. Och black russian. Och så drack jag världens godaste cider som var av smaken persika/vanilj, så sjukt rund och god. Jag rökte tio cigaretter och hade även där glömt hur underbart det är att stå och sippa på en drink och varva med några bloss. Anyway så var det skönt att få vara bara jag en kväll. Men åh vad jag saknade Agnes när jag traskade hem från stället.

Idag har jag varit ute och farit hela dagen. Ganska skönt att inte bara sitta hemma och uggla när Niklas är i skolan. Har hälsat på Mirijam och sedan åkte jag till mamma för att låna en av mosters bra frisörsaxar. Ska ta och klippa till Niklas igen, han ser alldeles förskräcklig ut i håret.
Sen fick jag ett infall att vilja åka till Strömstad i helgen och hälsa på syster. Hoppas hoppas hon är ledig och inte har något för sig. Väntar fortfarande på sms-svar.

Sedan fick vi plats på babymassage som håller på i fyra omgångar. Hur mysigt låter inte det? Helt underbart att spendera en ledig mammadag i veckan på öppna förskolan med nöjd och glad bebis som älskar massagen. (Hoppas hon älskar massagen.)

Nej, nu ska jag plocka ut fläskfilén ur ugnen, sen blir det sen middag framför TV:n.
Cherio!

1 kommentar:

sarina sa...

Mysigt med babymassage... Vi var aldrig iväg på sånt, men jag fick hjälp med tips på hur man masserar magen när de små har ont i den :) funkade jätte fint...

Kram kram