onsdag 7 juli 2010

dagen före bemärkelsedagen

Imorgon fyller jag år och ska snart ställa mig och baka en tårta! Inväntar sista spekulanten på lägenheten dock, har haft intensivvisning här idag. Det är ju sådär pinsamt att visa runt en lägenhet som är skitstökig, men jag skyller på packhetsen.

Jag är också alldeles galen eftersom att jag slarvat bort mina nycklar! Ringde till spärrservice, men de hade inte fått in något. Helvete! Alltså, det värsta är ju att de kan vara precis vart som helst. I Strömstad, på stranden eller någonstans i lägenheten där Agnes lämnat dem. Åh, jag blir så less. Förstår inte varför alla olyckor kommer på en gång? Till råga på det så hittar jag inte den fjärde reservnyckeln heller.

Saker jag önskar mig till imorgon: låga svarta converse, solglasögon, underkläder, det silvriga nagellacket på åhléns, kläder, nycklarna tillbaka, nytt köksbord, ac:n lagad, miljonvinst, flyttstäd, långt hår, hus och ett nytt jobb. Tack vare Emma kan vi stryka prenumeration på en av mina favvotidningar, tack vännen!

Här är tårtan jag ska baka ikväll, men med jordgubbar på istället.

Inga kommentarer: