fredag 3 april 2009

Don't you worry baby, I'm an expert!

Idag fick jag havandeskapspenningen beviljad från och med 7 juni. (Yes yes yes!) Semesterfirare för första gången ever! Egentligen skulle vi åkt med syster A med familj till kolmården, kört vår nya bil på safari, och bott på hotell i två nätter, men det får vi allt ta och skjuta upp lite grand. Det blir en hel del ändå med flytt, bilköp, restskatt som ska betalas, renoveringsprojekt, som det är. Vilket är mycket mycket synd.

Känner i dagarna av hur vuxen man plötsligt tvingas bli. Ibland känns det verkligen att man fastnade på sjutton i några år, och helt plötsligt knuffas man in i de vuxnas värld och skaffade sig bekymmer om lån, försäkringskassan, ICAkort, gemensamt sparkkonto och sådär. Men det blir väl ett äventyr i sig antar jag.

Fredagskväll ikväll. Härligt, eftersom att det för en gångs skull innebär att jag är ledig hela helgen, vilket bara händer en gång i månaden. Nu ska jag laga mat, för jag har inte ätit sedan lunch och det var alldeles för många timmar sedan. Ikväll blir det fläskfilé med gräddsås. Mm!
Ciao.

Inga kommentarer: