söndag 17 maj 2009

Busy weekend

Min mördarjobbarvecka är helt över nu, och äntligen är det bara sammanlagt 5 arbetspass kvar tills jag slutar jobba helt och hållet. Min lediga helg har dock inte varit lugn överhuvudtaget. Vi har börjat med packningen och åtta lådor + ett antal sopsäckar fulla med kläder/handdukar/lakan står redan färdiga i TV-rummet och väntar. Vi har även börjat lite smått med grovstädningen, som att putsa fönster, göra rent ugnen, skura ur skåp och lådor. Det är skitjobbigt att flytta, men absolut värt mödan när man kommit iväg. Om två veckor så är det bye bye Göteborg. Känns både skönt och lite sorgligt. Men mest längtar jag ihjäl mig efter alla där hemma.

På onsdag ska vi åka till Mariestad och hämta vårt nya superåk. En mörkblå ford focus kombi som står och väntar på oss. (inte ny såklart) Känns väldigt skönt att ha den biten ur världen, för det är fan inte roligt att leta bil, när man har en begränsad budget och urvalet är sisådär när man väl börjar kolla runt. Men nu har vi fått tag på en fin pärla, som vi lyckades få 10 papp billigare, och med en del extrautrustning på. Jag är nöjd.

Grattis Jen som blivit faster till en söt liten tjej!

1 kommentar:

Jen sa...

Tack :)

Rediga ni är som packar!!