lördag 9 maj 2009

Itchy

Jag har drabbats av världens kli på hela kroppen, men framförallt på magen. Jag kliar mig i sömnen och under vaken tid. Igår läste jag lite tips och provade bland annat att lägga en kall fuktig handduk på magen, men inte hjälpte det. Jag har smörjat in mig med fem olika body lotions, och även med mandelolja/aprikosolja, men allt är lika lönnlöst. Jag blir galen!

Något som förresten är ganska roligt är att vi snart ska köpa bil. Jag har saknat att ha bil, under det här 1,5 året i Göteborg, trots att man verkligen inte behöver det i den här stan. Men i och med bebbens ankomst och flytten till Lidköping så känns det ganska väsentligt att ha en liten pärla.

Ska alldeles strax bege mig iväg till Ljungskile och fira min pappa som fyller 50 år idag. Det låter pretty old, speciellt eftersom att jag tänker på både mamma och pappas om 40-nått.
Så nu ska jag fixa till håret, som envisas med att inte torka, och sen hoppa på bussen.

Adios!

2 kommentarer:

Jen sa...

Kli är ett djävulskap utan dess like! Prova med babyolja och olivolja! Annars är det väl bara att acceptera, det kliar för att magen växer = en bra sak!

puss

kusin sia sa...

Usch usch... Hoppas kliandet går över gumman! Kram kram