söndag 31 maj 2009

Nyinflyttande

Nu är vi här, nu är vi här, nu är vi här! Var är vi?

Nyblivna Lidköpingsbor och sitter i sovrummet med grönskande björkar och syréner utanför fönstret. Sessan ligger i hallen och tittar undrande på mig, "vad gör jag här, vart fan är jag?" Men hon vänjer sig antar jag. Det känns bra alltihop. Igår var en fullständig pärs när vi skulle flytta ut alla saker från lägenheten i Göteborg och samtidigt städa ut den. Jag var irriterad och stressad eftersom jag visste att alla där hemma väntade på att vi skulle komma, för att sedan kunna hjälpa till att bära in grejerna i den nya läggan. Det är en del besvikelser som har radat upp sig på hög, såsom att de inte städat ut köket ordentligt, det är ursnuskigt ovanför skåp och fläkt/ugn osv. Men det blir avdrag på hyran antar jag, imorgon ska jag till hyresvärden och klaga. Sedan har de inte hunnit renovera något här än, eller inte kommit intill, vad vet jag, men det ska jag också gnälla om under mitt besök. Måste hinnas med innan bebis kommer till världen!

Men jag var alldeles varm i hjärtat idag när jag vaknade och tänkte på att jag har alla mina nära här inom en radie på 2 mil. Alldeles underbart. I'm back!

1 kommentar:

Jen sa...

Välkommna tillbaka! :D