onsdag 18 maj 2011

16

Idag är det sexton dagar kvar till beräknad födsel. Jag har varit på mödravården två gånger i veckan de senaste tre veckorna för att hålla koll på blodtrycket som tydligen legat på gränsen till högt. Idag var det på tok för högt, plus protein i urinen, så imorgon ska vi åka till NÄL och kolla hur jag och bebisen mår. Jag har ingen aning om vilka tester som ska göras eller vad som kommer hända, men troligtvis kommer vi få åka hem och fortsätta gå på täta kontroller. Det är väl för att jag hade havandeskapsförgiftning med A, som de vill vara säkra på att jag inte har det nu också. Vi har varit och handlat batterier och proteinbarer att packa ner i BB-väskan (ifall det skulle bli något beslut om att sättas igång, bli kvar, eller helt enkelt bara om det sätter igång av sig självt hux flux) och det känns som att vi ska föda barn imorgon, för både mig och Niklas. Men det är väl inte så konstigt med tanke på att det var så här det gick till med A, förutom att jag inte är överburen för tillfället.

Heja bebis, se till att vara startklar, vi tycker allt att du ska komma ut nu!

Inga kommentarer: