måndag 2 maj 2011

magen vecka 36

Hej och hå, vad tiden går! Det känns nästan som det var nyss vi fick ett plus på stickan och insåg att vår lilla trio skulle bli till en kvartett! Här är två bilder på min gravidmage (den första från idag, den undre från 2009 med Agnes i samma vecka). Jag får ibland frågan om jag är större med bebbe nr2 och svaret ser ni ju här - MYCKET större. Hela jag är förvisso större, men bebis gör ju också sitt.



Nulägesrapport i vecka 35+2: Det är förhoppningsvis inte mer än 32 dagar kvar av den här graviditeten, det är ungefär nu som det där riktigt tunga och tjostiga börjar på riktigt. Jag har haft sjukt ont av foglossning hela graviditeten, men tack vare att jag pluggat och har en finfin man så har det ändå gått bra! Vattenansamlingarna i ben och fötter börjar bli hysteriskt, sådär att vaderna ser ut som stora stockar och när jag använder mina strumpbyxeleggins så har jag på kvällen en schysst bula - som ett groteskt sockmärke, där kanten suttit, i ungefär två timmar innan det försvinner. Fascinerande!

Saker jag längtar efter: Sova på rygg, slippa halsbränna under nätterna, motionera, ha vanliga skor, kunna sippa på ett gött glas rosé och såklart att vår familj ska bli komplett!

Enligt ultraljudet så är den lilla bebben en pojke och sedan vi fick reda på det så har bara ett namn funnits på listan och det är: Melker
Och skulle ultraljudet ha visat fel så har vi också ett eller annat flicknamn på lager.

PS. Att vara mammaledig en månad med Agnes innan bebis anländer är antagligen det bästa beslutet jag tagit sedan flytten till Göteborg. Jag går runt varje dag och måste intala mig själv att den här otroliga lyxen faktiskt är sann! Imorgon ska vi göra play-dohdeg. Puss! DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

det verkar som du kan bebben kommer vilken dag som helst ju.
kram bebbes mormor