torsdag 23 juli 2009

2 weeks notice

Idag är det 14 dagar kvar till beräknad födsel. Trodde nästan att det var igång i natt, men det var tyvärr bara ett falskalarm. Hade massor av förvärkar som inte gav med sig, kände trycket nedåt, och hur bäckenet nästa luckrades upp. Men så fort vi gick och lade oss gick det över, så klart.

Igår var jag i Ardala hos familjen Johansson. De bjöd på världens godaste mat, grillat, och vi tjatade i flera timmar. Härligt att sitta där på deras veranda. Helt otroligt att det redan gått 4 år!

Idag har jag tonat håret. Kände mig skabbig i utväxten och frågade Niklas om han tyckte jag skulle fylla på med fler ljusa slingor, eller färga håret till vanligt brunt igen. Inte så överraskande svarade han brunt, så det fick bli det. Trivs ju egentligen bäst när det är någon nyans mörkare än min naturliga hårfärg.
Dessutom har jag kört på något som kallas för "balsammetoden" i två veckor nu, som går ut på att man bara tvättar håret med balsam. Ypperligt för personer med lockigt hår, eftersom att de ofta har torrare och sprödare hår än andra, och schampoo är väldigt uttorkande. Jag var lite skeptiskt till att håret skulle bli rent, men det blir det helt klart! Balsam är också fettlösande och rengörande, och man får bara använda sådana utan vissa skadliga ämnen, som siliconer, mineraloljor, sulfate osv. Och jag måste säga att det börjar fasiken bli finare håret. För två veckor sedan såg mitt hår ut som tagel/hästhår/pudelfriss/80'talspermanent men det börjar arta sig. Det kan inte bli sämre liksom.

Och shoppingsuget sen! Hängde med Mirijams H&M-katalog igår, och jesuschrist, jag vill ha kläder där i. Skulle gjort en print-screen och visat lite, men det verkar inte fungera. Funderar på att lägga en beställning på lite stuff, efter samråd med sambo.

Jag har världens gulligaste hund. Bara så att ni vet.
Ciao!

Inga kommentarer: