torsdag 30 juli 2009

7 dagar!

Det är helt sjukt vad tiden går fort! Idag är det bara en vecka kvar tills beräknad födsel. En vecka! Alltså, jag går ju runt här och letar efter tecken hela tiden. Räknar förvärkar, vaknar på natten och inbillar mig att vattnet har gått osv. Men jag tillhör väl säkert en av de där som får gå över tiden i två veckor, kanske tre, för att sedan bli igångsatt. Här står allting still och samtidigt som jag går runt och väntar så känns det så overkligt att vår fina lilla bebbe snart ska komma ut till oss. Som vi längtar! Och vad konstigt annorlunda livet kommer bli! Jag är rädd, spänd, nervös och otålig. Inte så farligt skraj för förlossningen, utan av någon anledning är jag mer nervös för att behöva dela rum med några andra. (?)

Nä, nog med bryderier. Nu ska jag få dagen att gå.

1 kommentar:

sia sa...

Det kommer igång snart, ska du se... Hihihi =) Storstäda och ge dej ut på en lååång promenad. heheheh

Så spännande att snart få se vem som väntar sig i lilla maggen! =)

jag hoppas din förlossning blir en fin en... Massa kramar från kusin