söndag 5 juli 2009

Raindrops

Så kom den efterlängtade svalkan. Missförstå mig inte, jag har fullkomligt älskat värmen, och gjort det bästa av den, typ badat varje dag och sådär. Igår var vi tillexempel på svalnäs, som Lidköping tydligen vill kalla "Lidköpings riviera". Gött. Vi har även pysslat med lite småprojekt här hemma, som att sätta upp lite tavlor i TV-rummet och måla om en hylla till barnrummet. Nu väntar köksstolarna också, men det känns som ett övermäktigt projekt just idag. Istället matar vi säsonger på X-files, vilket är helt okej när det regnar ute.

Börjar bli lite stressad inför förlossningen. Det är ju ändå bara några veckor kvar, och den kan ju ändå få för sig att titta ut när som helst nu. Fick lite panik igår när jag tänkte på det. Jag har ju inte förberett mig någonting! BB-väskan borde packas, blöjor/tvättlappar/babyolja osv borde köpas hem, jag borde verkligen verkligen börja läsa om förlossningen, vilka smärtstillande medel som finns, hur allt går till och sådär. Har liksom skjutit det framför mig länge nu, just för att det känns så overkligt. But it's getting real sista'! Jag blir fullkomligt livrädd av att tänka på smärtan som kommer infinna sig. Så småningom.

Inga kommentarer: