onsdag 26 augusti 2009

Välkommen lilla Agnes!

Det blev en lång, jobbig förlossning till sist, till och med dramatisk. Efter att ha haft värkar i över ett dygn och ingenting hände beslutade läkaren att det fick bli kejsarsnitt. Den medicinska bedömningen var väl att jag hade många värkar ofta, men att sammandragningarna inte var tillräckligt kraftiga. Det var det värsta dygnet i mitt liv, men så jäkla värt det. För ut kom lilla Agnes kl 01.15 den 23 augusti. Hon vägde 3955g och var 51,5 cm lång. Och en sån docka sen!

Niklas skulle helt klart passa som läkare. Precis innan kejsarsnittet, nervös och likblek var han.






7 kommentarer:

Johanna Sterling sa...

hihih. Nikals var as go på bilden ju!

Therese (teza :)) sa...

Grattis! Jag har följt dig tyst på bloggen för jag har antagit att du fått tillräckligt med "hur går det"-snack. :) (Men det har varit svårt att stå emot :))

Vad kul att det gick bra! O vad söt hon är!

lisa sa...

åhhh! väntat på uppdatering av bloggen. ;) men du har väl mycket att stå i. supersöt lillan är i alla fall. förstår att det var värt den jobbiga förlossningen. hoppas vi ses snart. puss

Anonym sa...

Grattis till en liten söt tjej!

Lollo sa...

Grattis gumman!

Jen sa...

LOVE!!

sarina sa...

Grattis Mia till en jätte söt liten tjej!

Tråkigt med förlossningen att du fick hålla på sä länge. :( Usch!

Men de är snart förbi och bara en massa mys väntar... Hon är jätte söt lilla Agnes!

Kram från mig och svante