söndag 21 februari 2010

Försök nummer fem

Jag har köpt skumgummipapiljotter som jag hoppas ska ge mig rätt svall. Jag har hittills försökt med pin-curls tre gånger, varje gång med olika stylingsprodukter och handdukstorkat hår.
1. Läggningsvätska normal - Okej resultat, men eftersom att det var första gången såg lockarna inte så bra ut.
2. Läggningsvätska extra stark - Mer volym, men också mer frizz.
3. Bara mousse, och ett annat läggningsschema - Inga hållbara lockar alls. Räddades upp med locktång.

4. Värmespolar i en kvart på torrt hår och mousse. Gav mycket sober look. Lite mer glammig och bäst hittills. Svårt att rulla in spolarna i håret eftersom att de var jätteheta! Dessvärre höll lockarna sämst denna gång. Måste hitta antifrizz-serum som kan tygla frizzet. Någon som känner till något bra?

Pågående försökt nr 5. Skumgummi papiljotter, alla rullade åt samma riktning och upprullade på halvtorrt hår och extra stark läggningsvätska. Väldigt lättrullat och jag tror jag håller mig till dessa om resultatet blir schysst.

Så här intressant är min söndagskväll. Förutom att rulla hår på papiljotter har jag hunnit baka cupcakes med massor av frosting på. Provbakning inför bröllopet och jag passade på när Emma kommer hit och hälsar på imorgon! (Sen ska jag se till att inte gå upp de här 7 graviditetskilona jag lyckats gå ner sedan januari.) Ha en trevlig kväll. Nu ska jag och Niklas titta på minst ett avsnitt av heroes och något av the big bang theory. Cherio!

Inga kommentarer: