torsdag 4 februari 2010

Nya skor!

I år har jag verkligen införskaffat mig rejäla, ordentliga vinterkläder som antagligen kommer hålla i flera år. Först ut var en everest-dunjacka som jag endast har frusit i lite grand en enda gång, på hela vintern. Den är bäst, även om den inte är snyggast i världen. Det är en sån där parkas, som alla har, inte minst småbarnsföräldrar. Min vision i år var; hellre varm än snygg, när mitt mantra annars brukar vara tvärtom. Jag köpte ett par vinterstövlar i början av hösten, men ångrade snabbt mitt köp, då de i kombination med min parkas, blev lite.. fjorton år. Och ett halvt. Jag har sedan dess varit ute efter ett par schyssta jodphurs eller goa kängor, men de har alltid varit slut i min storlek, eller kostat tvåtusen spänn. Men idag vände lyckan, när jag drogs in i en skoaffär och hittade ett par, som såg ut exakt som jag hade föreställt mig mina drömskor. Och det sista paret i storlek 39 (ecco!) sålde de för halva priset. Sexhundra kronor senare var de mina. Jag älskar dem. Totally.

Inga kommentarer: