torsdag 18 februari 2010

second hand-rundan!

Vi har varit på en liten 2nd hand tripp till Skara för att riva lite inne på kupan. Jag hade sett ett pack med värmespolar för två tjugor, som jag ångrade att jag aldrig köpte, då jag lär behöva något sådan för att kunna fixa bröllopsfrippan. Så dit for vi och hittade en rad med finfina grejer. Här är lilla listan!
En kavaj för trettio kronor till min snygga pojkvän och blivande man Niklas, nu när våren faktiskt är på intåg. När som helst.

Värmespolarna som fungerade finfint och det var bara en som inte hade någon gummisnodd. Kan inte varit använda speciellt ofta. (De två som är borta satt i min lugg under kortet)

Vi är helt sålda på att fynda barnböcker. Den här gången köpte vi morfar prosten och Ture Sventon. Det är dock lång tid kvar tills vi kan läsa de här två för Agnes på kvällarna, men det kommer!

Och sist men absolut inte minst, så fyndade vi en så gott som komplett, orörd servis för 250 spänn! Den är så otroligt tjusig och vacker med det fina blommönstret och guldkanterna som inte syns så väl på bilden. 12st stora flata, 12st stora djupa, 6st assietter och 6st skålar. Vi har fantiserat ihop en liten berättelse om hur den stått i ett mörkt linneskåp och att kvinnan som ägt porslinet bara plockade fram det vid fina tillfällen som jul och när hon hade middagsbjudning med väninnorna. Lätt bästa fyndet idag.

Inga kommentarer: