torsdag 11 februari 2010

Vad tycker ni?

Jag hade ordnat med frisyruppsättningshjälp, men det blev inte som det var tänkt, då personen i fråga inte riktigt vågade åta sig uppgiften. Så jag satte mig och ringde runt till frisörer i stan och frågade vad det skulle kunna kosta. 3000 låg cirkapriset på, och jag kände att det inte riktigt är värt det, med tanke på att jag antagligen inte kommer bli nöjd heller. Jag började istället prova ungefär hundratals olika frisyruppsättningar och alla har varit 50-tals-inspirerade. Men så kom jag över en tjusig bild på hollywoodsvallet, och bestämde mig för att testa. Så jag rullade upp håret med läggningsvätska (som luktar tant) och sov en natt med det (som en tant). På morgonen borstade jag upp lockarna som jag läst instruktioner om att man ska, och voila! Första försöket blev inte så pjåkigt, men massor av övning återstår! Vad tror ni? (Ha i åtanke att det antagligen kommer bli finare ju mer jag övar, och att det ska sitta en hårblomma på sidan.)

5 kommentarer:

Gullan sa...

världens snyggaste mami såklart!
och jag tycker precis angående frisörerna och vad det kostar, man blir ändå aldrig nöjd, lika bra att göra det själv!
(och du vet att jag och lisa står till ditt förfogande med brukbukett + dekorationer om ni behöver/vill)

Hanna sa...

snyggaste bruden! go for it :)

junker sa...

du är så himla fin gumman..

Fridos sa...

Jättefint! David ringde nyss och sa att han hade träffat Agnes och att hon var jättesöt. :)

Camilla sa...

Jag tror att du kommer att bli en dösnygg brud!

Har du kollat in Etsy? Finns sjukt mycket fina hårblommor där!