måndag 15 februari 2010

Uppåt! Uppåt?

Det är såhär just nu:
Om bara saker och ting klaffar precis exakt som jag vill så kan det stora hela bli riktigt riktigt bra.
1. Jag har sökt jobb utanför stan som undersköterska och då det är ett nyöppnat äldreboende, så är det åtta tjänster som ska ut. Jag kanske kan få knipa en av dem? Heltid som deltid spelar liksom ingen roll. Jag vill ju bara jobba närmare min familj och slippa åka 15 mil till Göteborg några dagar i veckan.

2. Vi har fått ett lägenhetserbjudande på en lägenhet som ligger i det området vi vill att Agnes ska växa upp i, tack vare annons på blocket. Det finns lite småhakar som att tjejen som bor där nu ska flytta redan 1 april och vi har inte råd att lägga två månader med dubbla hyror. Men eventuellt kan vi kompromissa till en bra lösning som att tjejen och vi tar var sin månad eller liknande, så vi bara får en månad med dubbel hyra. Det är hårt, men det går.
Alltså; om jag får jobbet och lägenheten är vi precis i det skedet i livet som vi vill vara i. Fastjobb för min del, en fin lägenhet - i vårat önskeområde och sen är det dags för bröllopet! (Shit vad vuxna vi är)
Håll tummen för oss imorgon.

Åh herregud, Niklas sitter och tittar på OS, både på datorn och på TV:n samtidigt. När jag frågar varför säger han att det är olika sporter. Oh my. Någon som tycker det är konstigt att jag är fruktansvärt anti sportevenemang?

2 kommentarer:

Fridos sa...

hahaha, kollar på båda sporter samtidigt. dör.

lycka till med alltihop det där!

Hanna sa...

Jag håller på Niklas! Jag tycker också det är jobbigt att missa något :P