måndag 16 mars 2009

Halvtid

Nu har jag gått halva tiden, helt sjukt vad tiden går snabbt. Har varit ledig idag, och därför fixat med en massa viktiga blanketter hit och dit, och skrivit under nästan alla papper för att kunna sluta på jobbet lagom till Juni. Jag har skrivit 2x2 sidor om hur min arbetsdag ser ut och vilka tunga lyft det innebär, ordnat mitt moderskapsintyg, varit på Team Assistans och skrivit under min havandeskapsansökan. Nu ska bara min arbetsgivare där uppe på Kikås skriva på också, vilket kommer inträffa på onsdag, så är allt good to go! Så jävla gött. (Jag har seriöst legat sömnlös över de där jävla papprerna.)

Idag provade jag och Niklas att göra en ny maträtt som vi aldrig gjort förut, men som varje fall jag har ätit innan. Det blev Nikkalouktasoppa, som är en soppa med köttfärs och vitkål. Kanske inte låter som en fröjd för smaklökarna, men det är det! För visst är det så att man alltid har en förmåga att fastna i samma maträtter om och om igen. Vi äter oftast: laxsoppa, kycklinggryta, lövbiff med mozarella, hemmagjord pizza, pasta- och tonfisksallad, sushi (dock köpt) och paj. Men vi storhandlade idag, så nu ska det bli variation!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snyggt det blev! Fint!

Anonym sa...

gud redan halva tiden!!!

Jen sa...

Du är så duktig! Jag fick ut mitt moderskapsintyg idag och haha jag trodde att det skulle vara värsta fina diplomet med vacker text som deklarerar att jag ska bli mor. Det var det ju inte! ehehe!
pussa!

Och magbild efterlyses nu när halva tiden gått! :D