tisdag 24 mars 2009

Jävla skatthelvete

Jag är upprörd, arg och irriterad. Hur kan det här hända mig? Har ALDRIG tidigare hänt någon gång, och då bör det tilläggas att jag har jobbat sedan jag var 15, på sommarlov, andra lov och efter skolan. Glad i hågen och hoppfull som jag var, loggade jag in på skatterverkets hemsida för att kolla hur mycket det rörde sig om i år som jag skulle få tillbaka. Så kom smällen. Jag ska betala en fet summa på 5500 på skatten. Alltså inte få tillbaka något, utan betala! Varför ska skatten var preliminär, varför kan de inte bara dra den där jävla summan de ska ha, och sen är det bra? Jag var ändå inställd på att kanske betala någon tusenlapp eller två om det var så att jag skulle betala, men inte fem! Som tur är så kommer jag få ut all min semesterersättning i juni, och även om det räcker och blir över så skulle det gått till andra saker. Nödvändiga saker som man behöver när man är på tjocken. Ja det suger, och är surt. Vi är ju inte de rikaste jag och Niklas om man säger så. Djupa andetag, så kan vi gå. Glöm och förträng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

neeeej det är ju massor med pengar

AnOnYm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.