tisdag 10 mars 2009

Ultraljud


Vi är nu hemkomna från Östra Sjukhuset och rutin-ultraljudet gick som en dans. Vi såg hjärtat som slog, vi såg när vår lilla krabat rörde sig och allt var i sin ordning. Inga konstigheter. De flyttade fram mitt förlossningsdatum en vecka och beräknad ankomst är numera 6 augusti. Det hela var väldigt fint, jag fick tårar i ögonen och Niklas sken som en sol. Fantastiskt att få se när den rör på sig och lever gött där inne. Förresten kände jag den allra första sparken igår. Riktigt hårt i högra sidan av magen. Känslan just nu är glädje och lättnad. Vi ska fira med en god hembakt operatårta som är min personliga favvis.

(klicka på bilderna för bättre upplösning)

4 kommentarer:

Anonym sa...

naaaw. gud,det närmar sig verkligen med stormsteg!!!

o klart att bebben är söt!!!

Jen sa...

Nu blev jag tårögd!! Så fin eran lille bebito är!!! <3

Jag lånar ett kort av er och lägger in min blogg så att vi sprider ut härligheterna ;)

Anonym sa...

Hej kusin!
Hittade dej genom Sara... Hoppas jag får följa dig o magen i din blogg :)

Massa kramar från sia

Anonym sa...

åh vad roligt. måste vara jättemysigt. kul att du la upp bilder!