torsdag 12 mars 2009

Torsdag

Har varit och hälsat på storasyster Anna i Strömstad ett par dagar, och snusat och busat med hennes små guldklimpar. Det gör alltid ont i hjärtat på hemvägen för att hon bor så långt bort, och det har det väl gjort sedan hon och pappa flyttade dit för en väldans massa år sedan. Men ett par fina dagar har det varit. Lilla Cornelia åkte dock på maginfluensa ungefär samma minut som jag for iväg med tåget, så peppar peppar att jag ska klara mig! Har jobbhelgen framför mig, och har inte råd att bli sjuk.

Sedan började jag noja över havandeskapspenningen jag ska söka nu, så snart som möjligt. Handläggningstiden är tydligen 8 veckor hos försäkringskassan och jag börjar känna en enorm stress. Hur ska man säkert kunna veta att jag får gå från jobbet 60 dagar innan beräknad födsel? ÅH, panik! Jag måste ju gå i mitten på juni för att:

Vi fick trean i Lidköping!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååh grattis, va roligt för er!! (även om det är tråkigt att du lämnar gbg..)

Anonym sa...

Grattis till lägenheten! Kul att du ska ha systeryster i närhete som kan komma o hjälpa dig med den lill* =)

Puss o kram från kusin Sia

Anonym sa...

hej!!

Jaaa, de var tråkigt att vi inte var hemma igår när ni kom... en annan dag kanske det blir bättre... hihi

puss o kram, sia