onsdag 13 januari 2010

weddingplanner som tusan

Det ska bli en borgerlig ceremoni, eftersom att jag och Niklas inte är troende. Det är klart att man ändå vill ha det där pampiga med bröllopsmarschen och det, så vi har gjort en egen liten lösning på det. Vi ska ha det ungefär som i kyrkan, med intåg och att bli vigd framför våra nära, musik och kanske något dikt osv. Vi har eventuellt bokat en kille från Göteborg som sjöng önskelåten i morgonpasset i P3, på den tiden när jag jobbade varje fall. (Tror dock inte att de har kvar det?) Men han är skitgrym och sjunger himla tjusigt och har tolkat de låtar jag hört alldeles fantastiskt. (Jag har till och med fått en liten tår i ögat ibland på bussen på väg till jobbet, lipig hormonstinn gravid som jag var då). Nu tjatar jag på Niklas för att vi verkligen SKA boka honom. Han har svarat på vår förfrågan och är tillgänglig, för en helt okej summa. Han tyckte även om vårat låtval. Håll tummen för att det ska gå igenom!

4 kommentarer:

Fridos sa...

woho!

Lisa sa...

fan vad spännande! :D

Gullan sa...

härligt med dendär killen då! men inga låtar avslöjas ännu kan jag tänka mig?

och angående second handen då:
jag var på FA igår och hittade verkligen ingenting. På den inne i skara fyndade jag dock lite småsaker, men jag tycker att det har blivit så jävla dyrt här, duvet 150 spänn för ett par fula skor. Jag brukar också förlita mig på kupan men på senare år har jag bara hittat smycken där. Lite synd.
Götene har jag bara varit på två ggr, men ja den är go. Jag och Lisa ska sticka till kupan, den över kupan och götene idag!

Camilla sa...

Grattis! Jag ramlade in här efter att ha googlat 50-talsbröllop! :)