söndag 17 januari 2010

Ebay

I love ebay, säger jag bara. Jag har alltid tyckt att det verkar så svårt och krångligt och man förstår ju verkligen ingenting när man hänger på de olika sidorna och vart ska man börja liksom? USA, UK, Kina? Tills jag upptäckte ebay.se där de översätter priserna och bara har med annonser från säljare som kan skicka till Sverige, -från hela världen. Jag har fyndat en mascara som annars är svindyr i Sverige, ett vintage-midjeskärp till bröllopsklänningen som jag tidigare spanat in på beyond retro och ångrade att jag inte köpte och dekorationskonfetti. Allt under hundralappen. Just nu inväntar jag en auktion åt min mamma, en klänning som är jättesöt som hon ville ha till bröllopet. Nu måste jag bara slita mig loss därifrån. Har så lätt att bli hooked på billiga saker och rea.

En go sak är förresten att vi bestämt oss för att lägga ut min okompletta finglasserie från DUKA som inte säljs längre. De går åt som smör i solsken och buden har haglat sedan två minuter efter att de blev upplagda. Pengarna som tjänas ska spenderas på ett vuxet sätt och vi ska börja samla på orreforsglas istället.

Over and out.

Inga kommentarer: