måndag 11 januari 2010

snö och symaskin


Gårdagen började med att vi kastade Agnes i en snödriva för att få ett kort på henne och snön. Hon hade det gött där och viftade nöjt på fötterna.
På kvällen när lillan somnat började började jag sy ihop klänningen jag köpt tyg till och den är så gott som färdig nu. Det enda som är kvar är att sy fast knapparna i bak. Det blev en del sprättande, men med tanke på att det är det första jag syr sedan syslöjden i 9:an (typ 9 år sedan) så blev den riktigt fin tycker jag. Jag älskar min nya symaskin. Kostade bara 700 kr på Ikea och är väldigt lättanvänd!

7 kommentarer:

Unknown sa...

är det inte vår?? ;) för du skulle ju få en slant av mig =P

vilken härlig klänning mia..

Hanna sa...

Du har en framtid inom skräddaryrket!

Johanna Sterling sa...

åh när köpte du symaskinen? Vill verkligen ha en så ja kan träna men de e så dyra.

Lisa sa...

jättefin agnes i snön och klänningen också!!

SKOJJJIGT MED BRÖLLISET MED!

Lisa sa...

jättefin agnes i snön och klänningen också!!

SKOJJJIGT MED BRÖLLISET MED!

Kristin sa...

Jätte fin klänning och Agnes är så söt!

Maria sa...

jag köpte symaskinen för några veckor sedan bara, johanna. de är nog ganska nya på ikea.

tack förresten!