tisdag 23 mars 2010

Åh

Idag drömmer jag om att skrapa fram några miljoner på Triss lite extra mycket, ungefär som tanten på nyhetsmorgon i morse. (Hon vann 5 miljoner, för den som missade det. Själv grinade jag, både av den delade glädjen och lite av avund och hopplöshet) Jag har nog hittat drömhuset här i stan, som är alldeles lagom stort/litet till oss tre och hund. Nyrenoverade badrum och tvättstuga och en liten utbyggnad som påminner om husen på västkusten. Precis så. Huset ligger i området vi bodde som små och där mitt hjärta fortfarande hör hemma, trots att det bara handlade om något år eller två. Kanske för att jag trivdes så bra där och för att det inte fanns några elaka kompisar i min klass. För att kontrasten till Götene blev så markant när alla skulle vara så elaka som möjligt och att den som sa de elakaste spydigheterna var bäst. Det var annorlunda hemma på min gata i stan, där äppelträden blommade och vi startade hemliga klubbar på rasterna. Det är så jag vill att Agnes ska växa upp och det är därför jag vill härifrån så fort som möjligt, för här är minsann inte barnen snälla.

Inga kommentarer: