måndag 1 mars 2010

Fit for fight

Har bestämt mig nu för att börja leva lite hälsosammare, då det har varit mycket bakverk, godis och brist på motion den senaste tiden. Jag har ju börjat med vattengympan varje torsdag som är jätteroligt, men det hjälper ju inte viktmässigt när man äter så mycket slisk som jag gör. Jag har köpt simkort på badhuset som jag bara utnyttjat två gånger på två veckor, vilket både beror på lathet och att det har varit fullbokat i kalendern. (Det har verkligen varit mycket att stå i den senaste tiden?) Men nu jäklar! Nu ska alla graviditetskilon bort och jag ska bli snygg till maj. Jag har skrivit ner mitt träningsschema för två veckor, skrivit upp klockslag jag ska simma på osv så det verkligen blir av. Sen har jag och Niklas infört godisstopp. No more candy. Det kommer bli jobbigt eftersom att jag utvecklat någon sorts sockerberoende, men det kan väl inte vara värre än att sluta röka? Önska mig lycka till! (Och är det någon som vill följa med till badhuset någongång, så tackar jag inte nej till sällskap)

Inga kommentarer: