lördag 13 mars 2010

Vi har kommit hem från stort två-årskalas i Ardala och är helt slut allesammans. Agnes är lite gnällig, men har haft jätteskoj med bland annat Felix som fyllde år. Hon har lärt sig lite nya tricks de senaste dagarna. Nummer ett är att hon kniper jättehårt med ögonen när hon ska spexa eller när hon är irriterad. Första bilden illustrerar en liten kombination av dessa två. Det andra är att hon har börjat räcka ut tungan, efter att jag visade henne det igår. Det tredje kan jag tyvärr inte få med på kort, men hon har börjat säga "hej" och "däh" (=där/titta här). Hon har ju tidigare sagt ma-ma-ma, och även en variant av pappa. Man undrar ju lite om det är en tillfällighet, eller om hon faktiskt säger hej? Hon blir ju jätteglad när vi säger hej tillbaka och sådär.

Nu ska vi lägga lilla baluttan, sen blir det lite film för oss föräldrar.

Ps. Idag har vi saknat Göteborg hur mycket som helst. Så ni Gbg:are där nere vi tänkte komma till nästa löning och DANSA. Är ni up for it? Ds.



4 kommentarer:

Hanna sa...

Haha, tokfia. Om bara min fot läker är jag lätt på dans i Gbg!!!!!! :D

Johanna Sterling sa...

Jag tycker att ni ska åka till Malmö och dansa.

Fridos sa...

jamen självklart!

Maria sa...

Johanna: när vi ser hur jäkla vårigt och gött ni verkar ha det down under, så blir vi ju lätt sugna på det med!